Dacă ne uităm la ce se întâmplă în prezent (mai exact, la cât de multe minusuri consideră majoritatea populaţiei că au maşinile electrice), pare greu de crezut că lumea auto va trece de la petrol la energie verde în mai puţin de câteva decenii. De altfel, chiar şi la recentul Salon Auto de la Paris am văzut destul de clar poziţia constructorilor auto faţă de propulsia alternativă.
Şi totuşi, din ce în ce mai des apar informaţii şi chiar rezultate palpabile ale diverselor cercetări şi experimente din domeniul energiilor regenerabile şi propulsiei alternative. Pe care nu le poţi ignora decât dacă eşti pur şi simplu răutăcios sau obtuz în gândire.
Ştiu, nu vă spune nimic, dar e prototipul bateriei auto ”superlong life” – cu o durată de viaţă de minimum 30 de ani…
În primul rând, germanii se pregătesc să intre în forţă pe piaţa bateriilor şi acumulatorilor de mare performanţă, atât pentru maşini electrice, dar şi pentru aplicaţiile rezidenţiale sau industriale de stocare a energiei. Pe scurt, deja există facilităţi în care se pot construi baterii care să reziste la peste 10.000 de cicluri încărcare/descărcare pe maşinile electrice.
Ce înseamnă, mai exact, 10.000 de cicluri de încărcare/descărcare? VEDEŢI AICI MAI MULTE DETALII
Apoi permiteţi-mi o întrebare: v-aţi uitat până acum LA sticla geamurilor şi ferestrelor sau doar PRIN ea? Indiferent că vorbim de ferestrele clădirilor sau de geamurile maşinilor, ori chiar de displayurile smartphone-urilor şi laptopurilor, unii experimentează o tehnologie care se anunţă revoluţionară: panourile fotovoltaice transparente.
Pare doar o bucată de sticlă obişnuită. Însă e o chestie revoluţionară: panou fotovoltaic transparent
Care nu înseamnă altceva decât că suprafeţele vitrate pot capta lumina solară şi să o transforme în energie electrică, fără ca acest lucru să împiedice iluminarea birourilor sau a habitaclului maşinii.
Cât de uriaş este potenţialul acestei tehnologii? IATĂ NIŞTE EXEMPLE ELOCVENTE
Faptul că există investiţii uriaşe în aceste cercetări, atât din partea firmelor şi companiilor care intuiesc potenţialul viitorului business, dar şi din partea unor guverne şi autorităţi locale, nu face decât să întărească viabilitatea acestor tehnologii.
Însă, câtă vreme majoritatea companiilor auto preferă să direcţioneze investiţiile tot spre domeniul propulsiei clasice (trebuie să înţelegem că motoarele cu ardere internă, care utilizează combustibili fosili, şi-au cam atins limitele), se cam îndepărtează momentul ”invaziei” maşinilor cu adevărat ecologice.
Deci trebuie doar ceva mai multă voinţă din partea companiilor şi guvernelor. Şi renunţarea la practicile financiare actuale, poate profitabile pe termen scurt, dar dezastruoase (mai ales din punct de vedere al poluării) pe termen mediu şi lung.